Wednesday, April 6, 2011

mencari kesilapan diri sendiri....

hari ini aku cuba menyakinkan bahawa setiap manusia pernah melakukan kesilapan diri sendiri....
tidak terkecuali jugak aku...
mungkin aku tak sedar yang selame ini aku dah melakukan kesilapan yang amat besar.....
tanpa aku sedari aku telah membuat orang di sekeliling aku merasakan tidak dihargai....
kepada semua aku mintak maaf banget.....
aku tak sedar yang aku telah melakukan kesilapan yang pernah menyinggung perasaan kalian semua.....
hari ini dengan azam yang baru aku mahukan perubahan yang terpenting aku dapat melakukannye....
iaitu : berjuang untuk dapat masuk university selepas stpm nie....
 : berusaha untuk menjadi yang terbaik daripada yang dahulu....
 : sentiasa bersemangat...
 : sentiasa bersabar dengan kerinah rakan-rakan dan orang sekeliling diri aku.....
TU LAH HARAPAN AKU.......


dalam minggu nie badan aku letih dengan pelbagai aktivity sekolah yang aku libat.....
minggu lepas seminggu aku tak rehat...sungguh penat....
tapi aku happy sebab aku dapat berjasa kepada guru n rakan-rakan yang lain....
dan yang paling aku tak sangka yang aku boleh panggil mama.....
selama 4 tahun aku tinggalkan untuk menyebut mama ,ibu , umi n mak......
tapi tahun 2011 ini aku boleh lagi menyebut dengan panggilan mama....
tahun yang penuh dengan kegembiraan hendaknye.....
minggu nie aktiviti bagi form 6 akan bermual iaitu khidmat masyarakat di  perkampungan orang asli....
sekolah aku akan bergabung dengan sekolah tinggi kluang.....
harap kami dapat berkejesama dengan sebaik yang mungkin.....
buat rakan-rakan aku yang lain marilah kita memeriahkan khdmat masyarakat ni supaya kita dapat melihat bahawa ada lagi oarang yang menyara hidup mereka walaupun di zaman teknologi yang canggih nie dengan cara tradisional....
besok hari yang mengerunkan sebabnye besok pembentangan kolokium .....
entah apa yang bakal terjadi.....
sampai disini dahalu coretan aku pada jam 9.22 pm....
mane tahu kalau nnti ada idea yang mendatang....
kalau ada aku coret lagi k....

No comments:

Post a Comment