Saturday, April 9, 2011

kenangan terindah....

selama 2 ari aku tak tulis di blog nie....i miss u so much itulah ungkapan yang boleh aku luahkan terhadap blog aku nie....mane tak nye aku katekan miss so much...jumaat aku xtulis pew2 becoz bz untuk ari sabtu....
semalam dah penat maklumlah wat khdmat masyarakatkan katekan ....tapi khmat masyarakat yang kami lakukan telah bergabung dengan sekolah tinggi kluang or kluang high school.....
banyak bende yang aku nak ceritakan.....tapi tak tw la kalau sempat.....
jumaat 08/april/2011.....
hari persekolah seperti biase tapi ari jumaat semestinye balik cepat....
ari nie banyak cikgu tak masuk class....
sungguh happy sebab cikgu tak masuk katekan hahahaha...
tak sedar yang tinggal beberapa bulan sahaja nak amik stpm...
tapi yang paling mengerunkan bahawa 12/april nie aku akan amik exam muet....
sanggat menakutkan....
tapi apakan daya tu semau adalah salah satu tanggungjawab yang harus aku pikul untuk tunaikan cita2 aku nanti...
korang mesti ternanti2 apew cita2 aku kan....
buat pengetahuan korang aku sebenarnya nak jadi guru....
kelakar kan...
tapi apakan daya tu lah cita2 aku.....
kate oarang cita2 aku nie murni yela sebab berhasrat nak mengajar masyarakat....
xkurang juga yang bagi pandangan negetif....dyowg kate kalau jadi cikgu nie adakalannye kena duduk kat ceruk2 perkampungan contohnye di sabah serawak perkampungan orang asli la....
tapi bagi aku ,aku xkisah tu semua aslkan aku dapat melahirkan perdana menteri yang akan datang....
tanpa merika siapalah kita kan....wah ayat.....
sabtu 09/april/2011
ari nie ari yang dinantikan bagi kami semua...hari nie kami budak2 form 6 akan melakukan khidmat masyarakat bukan khidmat negara ok....
kami telah pergi kew perkampungan orang asli di sungai sayung pinang....
macam-macam kami lakukan ...sebenarnye tadi aku terlupe kan katekan yang kami bergabung dengan stk or sekolah tinggi kluang....
khidmat masyarakat nie bermotifkan pendidikan di awal kanak-kanak....
kami semau lakukan untuk membuka minda ibu bapa dan xkurang juga kanak-kanak untuk menjadi yang terbaik daripada baik....
tak aku sangka orang asli telah maju....kalau dulu kita lihat orang asli akan menetap berpindah randah dan penempatannye tidak setempat malah tempat perlindungannye hanya dihutan tapi tidak sekarang....
orang asli dah duduk setempat ada rumah dah belakan elektrik dan air juga telah disediakan....
bersambung....

No comments:

Post a Comment